Fort Knox

Det krävdes en hel del kreativitet, men nu har jag lyckats få tag på nycklar till både brevlådan och förrådet, garaget jag inte har plats i samt antagligen de flesta grannarnas brevlådenycklar lol (i varje fall har jag en hög som inte funkar någonstans!).

Har även fjäskat in mig hos vakten för området, och övertygat dom om att jag faktiskt bor där nu. Det gör det hela mycket enklare att komma hem. För ingen kommer in utan att passera vakten på det Fort Knox där jag nu är bosatt! Och jag har lärt mig hitta hem utan att köra vilse i parken hurra!!

Telefonen är installerad HURRA synd bara att dom kopplar ur den igen om 3 dagar - för att återigen koppla i den om tre veckor. Franskt system är obegripligt!

Bästa nyheterna på hela dagen är att det bara tog 10 minuter för min tvätt att torka i ugnen på balkongen och att jag äntligen har listat ut hur man får varmvatten i duschen.

Dåliga nyheter är att det bara verkar finnas ett eluttag i hela lägenheten. Tur, för elektrisiteten är svindyr. Än värre är att förrådet som jag trodde var en kvadratmeter stort, bara är en halv kvadratmeter. Kommer bli kul att klämma in 8 enorma flyttlådor där. Får bli soptunnan.

Skulle passat på igår. För när vi lastade ur tre bilar (tur man har kompisar) med alla mina grejor, så kom sopbilen förbi, stannade oc h frågade om han skulle ta grejorna. Nix. Undrar när han kommer förbi igen?

Om några dagar kommer uppdateringar och miljoner bilder från mina veckor i bergen:-) Men nu väntar min rullande bakugn och jag har ganska mycket på gång i eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0