Koncert

Igår var vi på koncert i en av byarna här, två ganska kända band som spelade, i afrikansk och kubansk stil, helmysigt. Dom hade satt scenen mitt på torget mellan fyra byggnader så det går fortfarande rundgång i öronen på mig, men trevligt hade vi.

Ölen gjorde susen för mitt humör men glassen blev jag ruggigt sjuk av - kanske dags att erkänna att jag inte tål laktos alls:-( Glass och fransk stinkost är dock det enda med laktos jag unnar mig in emellanåt. Hmm ok, glass äter jag väl nästan dagligen här på sommaren. Jag som normalt är glasshatare har hittat en glass som är så god att jag gärna ersätter middagen med en!



Det är en liten gubbe som gör sin egen italienska glass, massor med grädde och riktiga bär/nötter/frukt etc beroende på smak. Hur mumsigt som helst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0