"Pappa vi flyger"

För vissa, är flygplan som vilken åkattraktion på Liseberg som helst!

En liten tjej på 3 år sträckte upp armarna i luften och skrek för full hals rakt ut:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH genom hela startsträckan och en bra bit upp i luften, med ett stort lyckligt leende på läpparna:-) Genom hela resan hördes hennes kommentarer: "Pappa vi flyger!" "Pappa vi landar woooww!!!

En liten grabb på dryga fyra stod i toalettkön när han frågade sin mamma varför det stod så mycket folk i kö för att komma in till " coctailen" där piloterna satt.

För andra, är flygplan en ren plåga.

Snåljåpen på 190 cm som satt bakom mig vägrade betala upp sig till en bättre plats. Intet ont anande om att jag burit tunga kartonger hela veckan och har en rygg som inte tål att petas på, ägnade han en dryg kvart till att försöka förflytta mitt säte några decimeter framåt, innan jag fick nog och helt enkelt fällde bak ryggstödet och därmed kilade fast hans knän ordentligt.

När han böjde sig framåt och surt frågade om jag tänkt krossa knäna på honom spände jag lugnt blicken i honom och svarade sött "javisst!"

Han satt still resten av resan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0