Dagens Väder

4 grader och strålande solsken ute, 14 grader och en ispinne till mig inne.

Imorse vaknade jag klockan 5 av att jag hade frostskadade tår och näsa. Tre stora vetesäckar hade jag värmt och lagt i sängen innan jag la mig vid elva, men som sagt, klockan 5 var dom iskalla. In i mikron igen med säckarna, på med mössan och samtidigt slogs jag med värmaren som inte ville gå igång. Fick bli en filt till och sen gick det inte att röra sig utan att trassla in sig. Jag somnade igen vid sju och klockan ringde åtta. Är aningens hålögd idag!

Om ett par timmar har jag tid hos läkaren, eftersom mina halsmandlar har svullnat upp så det ser ut som om jag svalt ett par tennisbollar. Gör inte det minsta ont, men storleken tyder på en infektion i kroppen och jag gissar att kylan kan ha gett mig åtminstone bihåleinflammation eftersom ansiktet är tjockt också.

Sen, det näst bästa på hela dagen: Ska hämta upp ett elektriskt element ifrån en kollega vid lunchtid. Det är säkerligen hundra år gammalt och kommer säkert dra enormt med el. Men som jag ser det - om det så fattar eld när det står på min heltäckningsmatta i sovrummet, så borde ju brasan värma ganska bra!!

Inatt ska jag inte frysa!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0