Konsten att förolämpa en fransman

Idag har jag lyckats förolämpa en fransman. En av mina vänner ska presentera sin uppsats på fredag och det är tydligt att han har skitdåligt självförtroende. Han pratar i racerfart och det är omöjligt att förstå ett ord.

Det lustiga är att han KAN presentera mycket bättre än så. För när jag stannar upp honom så sänker han takten, och så följer händerna med och säger precis samma sak som munnen - vilket är en stor konst när man talar. Han kan. Men han fattar inte att han kan.

Snäll som jag är ringde jag för att se om han vill provpresentera för mig några gånger innan fredag.

Oj oj oj en sån surkart.

Hur förklarar man för någon att man faktiskt vill väl - han KAN det här. Han saknar bara självförtroende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0