Lucia trots allt

Det blev ett riktigt höjdarfirande av lucia idag trots allt. Ingen glögg. Men luciatåg helt på svenska (dom brukar blanda in en massa franska förklaringar) till min franske väns stora förtret. Därefter stros på stan där vi fick se lucia igen samt den svenska granen som står på torget här. Borgmästaren eller om det nu var chefen för konsulatet, höll tal för att försvara hur miljövänligt det faktiskt är att frakta hit ett träd ifrån Sverige.

Granen var klädd i gult glitter och enorma blåa kulor.

Jag tog inte ett endaste litet kort!

Därefter hamnade vi på ett skotskt tea house, för en torr kaka och varm choklad. Fortsatte till bio (franskdubbad) och tillsist hamnade vi på landets bästa indiska restaurang. Var meningen vi skulle kollat in mina engelska vänner spela också, men tillsist blev det inget med det, för regnet öste ner.

Nöjd med dagen kommer jag sova som en prinsessa!

Imorgon väntar jobb hela dagen, och bio på kvällen:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0