Pussel

Igår köpte vi ett sprillans nytt pussel på 1500 bitar som vi roat oss med idag, när det varit för kallt för vissa Riviera-vana människor att gå ut.

Mamma och jag har två helt olika sätt att pussla. Hon kan sitta i timmar och prova bit efter bit, när hon försöker få till himmel eller moln eller andra enfärgade områden på pusslet. Själv älskar jag att gräva i lådan med bitar, kan ägna lååång tid åt att leta upp Den Perfekta Biten, och direkt trycka ner den där den hör hemma på pusslet. Hon tittar aldrig på bilden - jag stirrar mig blind på den!

Ett av mina bästa minnen är faktiskt pusselrelaterat. Pappa hade brutit handleden och var hemma i en månad och då satt vi ofta som klistrade över ett 3000 bitars (vissa nöjer sig inte med "lätta") pussel. Det var såklart inte den brutna handleden jag uppskattade - utan det ovanliga i att ha pappa hemma hela dagarna under så lång tid. Det la definitivt grunden till min pusselglädje!

Pusslet mamma och jag gav oss på idag finns i en hel serie med roliga bilder, med mycket figurer och oväntade inslag, vilket gör det oerhört roligt att pussla.

Det finns alltså saker som får mig att sitta still en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0