Skidsäsongen har börjat

Idag är det officiell öppning av skidbackarna i området, även om all snön som fallit faktiskt tillåtit backarna att redan vara öppna i ett par veckor.

Från och med nu kommer jag inte se röken av mina vänner en enda helg fram till mars april nångång, eftersom det bara är en sak som gäller: skidor.

Hur dom har råd vet jag inte. Hur mycket stålar skidstationerna tjänar in, vill jag inte ens tänka på. Men pengarna har börjat rulla och det är nu den stora SPORT säsongen börjar för dom flesta. Äntligen skidor - och backarna är bara en timme bort. Framåt mars kan man åka skidor på morgonen och vara tillbaka på stranden på eftermiddagen.

Livet är hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0