Uttorkad tomat

Det hände en liten olycka på vägen till snön idag och 2 liter vatten som jag hade i min ryggsäck försvann spårlöst från vattenpåsen jag hade det i. Det upptäckte jag dock inte förrän efter ett par timmars vandring då jag var nedrigt törstig. Att vattnet pissat ner hela baksätet på kompisens bil upptäckte vi först efter 6timmars hård vandring på snöskor i snön, när vi kom tillbaka.

En styck välnärd karl.

En styck totalt uttorkad svenska som vandrat i 6 timmar utan vatten. Med färg av en tomat.

Den icke uttorkade mannen erbjöd sig inte att dela sitt vatten med mig inte. Nej nej. Han föreslog jag skulle fylla på ifrån bäcken. Så jag knackade hål på isen och kämpade i en kvart för att fylla på vattenpåsen. Innan jag hann få i den i väskan frös det redan iskalla vattnet till is och tja jag var alltså törstig när jag kom hem... Sett från den ljusa sidan så behövde jag inte oroa mig för att pinka i snön.

Jag har botat uttorkningen med två stora öl på en irländsk pub nu ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0