Brännmaneter

Tänkte jag skulle visa er varför jag är så rädd för franska brännmaneter... Det finns flera olika typer här, och så här ser dom jag stött på ut:



En liten söt rackare som nästan inte syns i vattnet, men jag lovar att det känns som att bli knivhuggen när man råkar få lite närkontakt med en sån här...



Den här modellen rekommenderar jag att beundra från säkerheten i en båt. Ännu inte haft oturen att kela med en sån här, men jag har badat mitt i bland dom.



Och voila: brännskadad av en manet...

När jag brände mig för två år sen hade jag ett fint avtryck av maneten på ryggen i över en månad. Lyckligtvis försvann det. Många blir kvar för livet uuurk..

Kommentarer
Postat av: Emma

hjälp..men finns det sådana maneter som bränner i sverige med?

2008-07-14 @ 10:31:53
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Fransyskan

Lol nej i Sverige är väl fästingar det farligaste som finns:-)

2008-07-14 @ 10:34:51
URL: http://mittlivsomfransyska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0