Min favorit håller på att kola av...

Jag är en hejare på växter och har med gröna fingrars hjälp lyckats hålla mina växter vid gott liv under ett helt år i en lägenhet utan ljus. Becksvart alltså. Jag bor på bottenplan och efter ett antal inbrottsförsök lämnar jag alltid fönsterluckorna igenbommade när jag går hemifrån.

Trots det har mina växter vart på gott humör. Tills nu.



Så här ser bladen på mina två ENORMA monstera plantor ut. Började med ett litet blad och nu är snart hela plantorna döda. Vet inte vad jag ska hitta på för att rädda dom. Någon som vet?

Kan vara alltifrån värmeslag (aldrig under 28 grader i lägenheten), till överbevattning (jag misstänker att ägaren till lägenheten vart här och snokat igen, jorden är blöt trots att det är veckor sen jag vattnade), till allmänt surt humör för att jag ställt lite flyttlådor bredvid - eller en chock för att jag vart hemma mycket och släppt in lite ljus?

Hjälp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0