Poliser...

Inte nog med att turisterna har invaderat kusten här, poliserna har förökat sig som kaniner i sommarhettan också. Man kan inte förflytta sig en meter utan att råka på en.

Lokalpolisen i sina minimala 30 år gamla små bilar med ett ynkligt blåljus på taket, och enda intagningskravet till jobbet är att kunna vika in alla kroppsdelar i bilen på nolltid. Vanliga polisen i finare uniformer och nyare bilar och helt klart svårflörtade i trafiken. Helst kommer dom farande på sina små scootrar, som kommer fram överallt.

Men det räcker inte. Nejdå. Poliserna dyker upp på cyklar, till fots och nya favoriten: rollers.

Det är inte bara turistsäsong, utan även säsongen då man måste ha med alla papper till bilen, körkort osv om man så bara ska en sväng till stranden. Framförallt när man ska till stranden.

Idag när jag tagit mitt dagliga dopp hade jag vansinnig tur för två ettriga poliser på moppe dök upp från ingenstans och stoppade damen i bilen före mig som gjorde en olaglig sväng över heldragen linje för att kunna ta sig ut i rätt riktning. Det gav mig möjlighet att välja dyra böter eller en halvtimmes tur i krypkörning några kilometer i hettan för att kunna göra en laglig sväng och vänta hemåt.

Man kan göra en blond här nästan jämt, men inte under turisthögsäsong så poliserna har kort temperament och noll förståelse för folk i rullande bastuar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0