Rollers

Rollers är kul, framförallt alla konster man kan göra när man vinglar runt på ostadiga hjul. Jag är en hejare på att susa fram i full nittio, på att svänga, snurra, korsa fötterna när jag åker. Jag grejar det mesta.

Men bromsa kan jag inte.

Den inbyggda bromsen skruvade jag av första dagen, för det går inte att göra några konster alls med såna stödhjul. Och att bromsa utan, det brukar kräva en bromssträcka på ett par hundra meter, beroende på vilken maxfart jag var uppe i.

Det finns en fin promenad längs havet här, ena sidan för folk på fötter och andra sidan för folk på hjul.

Idag stod det ett gäng tonåringar och spelade pingis - flipflopisarna som racket och små sten som bollar mitt på banan. Verkligen uppskattat av mig som fick en sten inkilad mellan hjulen och plötsligt inte befann mig snabbt framsusande utan snarare som bambi på hal is, fast med armarna flaxande medan jag mejade mig fram genom en större folkmassa mest bestående av minimänniskor (som för övrigt är helt oberäkneliga när inte föräldrarna håller i dom, eftersom dom kan sätta av i vilken riktning som helst)

Vart en spännande kväll...
3 timmars roller:-)

Kommentarer
Postat av: caroline

kolla gärna min blogg jag fotar.

2008-08-01 @ 10:14:49
URL: http://carolinejo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0