Frissan

Idag på lunchen gick jag till frissan. Sist jag var där blev jag behandlad som en kung.. nåja.. drottning och såg helt fantastisk ut när jag var klar.

Grabben var på aaaaaaningens sämre humör idag. Jag var trött och lyckades inte riktigt få fram mitt budskap fast jag tyckte att jag var hur tydlig som helst: "alltså, det är för varmt att ha långt hår på sommaren. Jag vill gärna ha det lite kortare, fast det måste fortfarande vara långt. Och lockigt, kan du klippa så det lockar sig? Jag har spikrakt hår, men det blir alltid lockigt - och endast då - när det snöar. Att det är sommar och hundra grader varmt rör mig inte i ryggen. Jag vet att mitt hår kan locka sig. Jo och så ska det torka snabbt för jag badar i kollegans pool varje lunch och simmar några kilometer i havet varje kväll. Och så ska det gå att sätta upp. Men tofsen får inte bli för lång. Och det är för tjockt nu, som en turban på huvudet i värmen.... "osv.

Jag hade nog fått med allt. UTOM det lilla faktum att jag INTE vill ha någon förbaskad lugg som skymmer pannan nu när jag håller på att jobba fram solbrännan. Vill jag inte ha sol i ansiktet kan jag använda keps!!

Så när han klippt första tofsen och jag plötsligt hade lugg som petade rakt in ögonen skrek jag stopp och drog hela historien om hur jag ville bli klippt. Igen. En redan sur och grinig frisör blev nu ännu surare.

Resultat? Tja, ingen märkte att jag vart hos frissan, men jag blev av med 4kg hår och det ser riktigt hyfsat ut efter ett dopp i havet och massa salt som lyfter upp och ger lite volym!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0