Översvämning del 3

Det var helt klart ett stort misstag att ringa ägaren och tala om att stoppet i slasken är i princip borta så jag kan använda tvättmaskinen utan att behöva fotbada efteråt.

Idag tog jag ledig på eftermiddagen och åkte raka vägen hem och la mig, trött så trött, av den otroliga värmen.

Hann väl inte mer än stänga ögonen innan ägaren tog sig friheten att låsa upp och gå rakt in med en "rörmokare". Påstod hon.

Jag vart mäkta vansinnig över att upptäcka att hon inte ens behagar informera mig innan hon kliver in här - inte nog med att hon "röjt lite i köket" (slängt allt jag ville spara, blandat mat med giftiga läckande rengöringsmedel osv) utan anledning och absolut utan mitt tillstånd när hon väntade på rörmokaren första gången. Och säkerligen rotat igenom hela min lägenhet. Nu visar det sig att hon rantar runt här utan anledning också.

Jag säger utan anledning för att gubben hon hade med sig öppnade ett skåp, tittade i två sekunder och gick sen ner i källaren för att lösa problemet. Nu är det HELT stopp i avloppet. Jag kan inte ens titta på kranen i köket utan att slasken svämmar över alla bredder. Sur är inte ordet.

Imorgon ska jag koppla in förlängningsröret till tvättmaskinen och helt enkelt leda ut avloppsvattnet genom köksfönstret. Det borde få dom att ta hit en kvalificerad rörmokare!! Grrrr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0