Sahara eller Frankrike?

.. Det är inte utan att man blir lite fundersam. Regnet har öst ner här i några veckor nu. Vi pratar STORA droppar som faller tungt eller bara vräker ner, ackompagnerat av åska och vackra blixtrar. Regn på Rivieran efter att filmfestivalen är slut är riktigt ovanligt (men tydligen är det tradition att det regnar friskt medan festivalen pågår). Vanligt är tyvärr vad regnet för med sig: SAND från Afrika!!

Min bil är inte längre röd... ehh... tja för att vara exakt var det längesen den var röd. Jag brukar liksom inte tvätta den alltför ofta. Men nu är den orange. Halva Saharas sandlåda har landat på min bil. Man andas in sand bara man sticker huvudet utanför dörren. Att använda fläkten i bilen är inte längre möjligt om man inte vill dra in sandstormen I bilen också..

På hemvägen idag fick jag i varje fall en liten hjälp till biltvätt. Det var kö, trafikstockning, vardagsmat påhejat av studenter som satt upp temporära stoppljus för att hinna ställa löjliga frågor till alla trafikanter som dom stoppade.. bilen framför sprutade vilt med sin fönstertvätt. Jag tror han träffade alla bilar på 10 meters omkrets - utom sin egen då. Jag höll mig så nära jag bara kunde och stängde mina rutor. Min bil är numera sandfärgad med fina ränder på..:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0