4 grader

Ok jag vet, jag tjatar. För er som sitter i minusgrader och snöstorm där hemma är det kanske svårt att förstå att jag gör sån stor grej av att det nu är FYRA grader ute. Men jag bor på Rivieran i södra Frankrike!! Här ska inte vara så kallt!! Det är helt enkelt inte normalt. Som min franske vän sa häromdagen "Här blir också kallt, ibland har vi bara 7 grader". Sju alltså, det är fransmännens föreställning om kallt och lägsta möjliga temperatur. Nu är det 4. *hutter hutter*

Nu håller jag alla tummar och tår på att ännu ett litet undantag från regeln om snö vart tionde år inträffar - och att det trillar lite snöflingor här ikväll!! Sen gäller det bara att undvika allt vad bilkörning heter för vägarna här blir glashala bara av regn så resultatet av snö kan ni ju föreställa er...

(Mössan på mitt huvud är tjock nog att stänga ute ljudet från grannens TV hurra!!)

Nu ska jag släppa in grannarnas katter så jag kan få ha ett litet spinnande värmeelement i mitt knä medan jag jobbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0