Handpåläggning och annat drafs

Jaha... Eftersom jag blivit dumpad av min osteopat så besökte jag idag kollegan som han rekommenderade mig. Och redan när jag klev in i lokalen blev jag tveksam. Askoppar luktar bättre. Barer där det rökts i 80 år luktar också bättre. Så kom då osteopatkollegan ut och jag uppfylldes av en enda tanke, så stark att jag tappade väskan på golvet och stod på näsan när jag snubblade över den:

VAD HAR JAG GJORT MIN OSTEOPAT FÖR ONT?????

Gubben, för det var modell äldre senior, var närmare 70 och så darrhänt att han inte ens kunde få till att skaka hand med. Och honom skulle jag låta knäcka min nacke??? Det är också ett litet under att han klarar upp det här med att röka, när händerna darrar så.

Men men. efter att han ägnat en kvart åt att försöka stoppa tillbaka mina röntgenplåtar i kuvertet, så knäckte han loss ryggkotorna på två röda sekunder. Knäckte. Just det. Vanligen brukar dom lossa kotorna, och det hörs inte. Den här, han knäckte. Ryggen gick fint.

Nacken däremot, den lyckades han låsa fullständigt, vilket jag inte är det minsta imponerad över - har nu en ihärdig huvudvärk som inte vill släppa.

Men... större delen av behandlingen gick ut på handpåläggning. Där låg jag på en brits och gubben - med oerhört svettiga händer - hade lagt sina händer på mitt huvud. En kvart passerade. Sen öppnade han ögonen och sa att jag haft ont i nacken länge. Jo sa jag, problemen började när jag var i 15 års åldern. 16 kontrade han. Kroppen säger att du var 16 år. Vad svarar man?

Så la han tillbaka händerna och jag hann fundera lite. Jo, jag var faktiskt 16.

Ännu en kvart senare slår han upp ögonen och säger att det hände mig något för två år sen som gjorde mig mycket ledsen och kroppen är kvar i det stadiet. Jo tack stämmer det med.

MEN. Det som hände för 6 år sen då, som nästan tog livet av mig, det som hände förra året som jag fortfarande inte återhämtat mig känslomässigt från, det som hände för 10 år sen som.. Minns inte min kropp dom händelserna?

Lyckligtvis har gubben "fått kroppen att glömma dessa hemska minnen från det som hände för 2 år sedan och nu min bilolycka". Bilolyckan är det som "väckt alla hemska minnen" i kroppen.

Jag kunde inte låta bli att fnittra. När gubben tog bort händerna var dom GLÖDHETA.

Han tog en tur till med nacken och jag var säker på att lämna lokalen på en bår. Nacken är och förblir låst och jag har fått ett intyg på att killen som körde på mig ställt till det ordentligt för mig.

Efter att ha tillbringat 4 timmar på soffan återstår dock bara huvudvärken. Får väl se om han fick ordning på resten.
Ett är då säkert. den gubben återvänder jag inte till.

Nej, nu får jag försöka hitta ett sätt att få akupressur eller akupunktur betald av nöten som körde på mig. Som jag älskar fransk pappersexersis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0