Konsten att göra en blond

Idag på lunchen stack jag ner till närmsta garage för att göra en blond. Körde rakt in i verkstaden, parkerade framför en mekaniker, stack ut mitt blonda rufs genom rutan och sa att "den där grejen på fönsterrutan är lite grann som en slö osthyvel".

Detta engagerade genast inte mindre än tre män, som skruvade isär vindrutetorkaren och försökte komma på vad det var för fel på den. Visade sig att någon försökt bryta av den och det är därför den hackar hellre än torkar rutan. Hoppsan då. Bara att köpa en ny sa han.

Vadå köpa sa jag? En ny? Till den här bilen? Och så fladdrade jag lite med ögonfransarna.

Fem minuter senare hade dom bänt ihop grejen så att nu funkar den som en ny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0