Min rullande bastu

Igår kunde jag knappt växla min rullande bastu. Idag, när jag låg och krypkörde fjorton varv i stadstrafik och zickzackade mellan dubbelparkerarna (mestadels hängande på tutan med ett väl valt finger i luften *skäms*) hände plötsligt något. Det var hur lätt som helst att växla bilen. HUR lätt som helst.

Jag blev skitnervös. Den har inte gått att växla ordentligt på veckor och så händer det här. Vad är det för fel?

Efter lite längre körning utanför stan har jag förstått att det är början på det riktiga slutet. För det händer inte längre så mycket när jag trycker på gaspedalen, mer än att det låter vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmmmmmmmmm. Kommer upp i 70 endast i nedförsbacke.

Så om någon har missat det, så önskar jag mig en ny bil i julklapp!!

Ska ut och smörja kedjan på cykeln nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0