Piroger

I min ugn (lägenhetens bästa värmekälla) står en plåt med piroger. Tja, jag hoppas det blir piroger i varje fall. För jag köpte färdigt pajskal av lövmodell. Ingen aning om vad det betyder, men ugnen värmer fint och jag hoppas att resultatet blir ätbart.

Penslade dom med lite ägg också. Har köpt ett 30 pack med ägg nämligen. Ägg. Tillåt mig skratta. Det är små pingisbollar med puttekulstora ägggulor. Måste gå minst fyra såna på ett vanligt ägg. Jag vet inte riktigt vad dom kommer ifrån för fågel, men jag tvivlar starkt på att det är hönor.

Söta är dom i varje fall och målar jag dom vita kan jag kanske lura i ungarna att det faktiskt är pingisbollar!!

Nu är det dags för mig att slänga ihop ännu en ursäkt att låta ugnen gå varm hela kvällen. Äpplepaj. Mina äpplen börjar se lite förtvivlade ut och jag gillar inte att slänga mat.

Kladdkaka lockar förstås mer men jag har inte lust att stå här och knäcka ägg hela kvällen för att få ihop en normalstor smet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0