"Din klient är här"

Klockan 18 idag ringde vakterna i kontrolltornet och sa att mitt "rdv" dvs mitt "möte" är här. Hon sa det med ett tonfall som lät som "Din klient har anlänt".

Med stort tålamod förklarade jag att min VÄN finns på min lista över folk dom ska släppa in utan att ifrågasätta. Diskussionen blev lång. Vakttanten insisterade på att det är ett RDV som väntar på mig. Vakterna verifierade tillsist både med mig och min kompis, och förhoppningsvis blir det mindre problem nästa gång. Det är inte kul för folk att besöka mig när dom blir ifrågasatta på vägen hit.

Fick hjälp av kompisen att  översätta saker till franska, varpå han åkte härifrån. Någon halvtimme senare dök en annan kompis upp med middag till mig.

Jag kan bara föreställa mig vad vakterna nu har för föreställningar om mig - svenskan vars besök stannar i en och en halv timme och kommer med två timmars intervaller. Fast å andra sidan borde min rullande bastu avslöja att jag inte är speciellt rik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0