Feta armar?

Fördelen med att vara utlandssvenska är att man alltid kan använda ursäkterna "så gör vi i Sverige", "det är typiskt svenskt" eller till och med "alla svenskar har sån kroppsbyggnad".

Nu ÄR vi svenskar faktiskt större än fransmän/fransyskor. Det är bara så. Huvudet längre och mycket större i kroppen. Utan att för den saken vara fet.

Det första som slår mig varje gång jag åker till Sverige är alltid - jäklar vad långa alla är!! Här är jag en jätte, en elefant bland myror. I Sverige är jag liten och nätt.

Men men. Igår var jag och provade kläder och har kommit fram till att jag har två val. Antingen får jag banta ner mina armar - men bara armarna - rejält, eller så måste jag lägga på mig en tio femton kilo på magen. Det är det enda sättet att hitta kläder som passar.

Någon som vet hur man bantar armarna?

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Så där är det för mig också, jag känner mig stor som en mammut för det mesta. Och alltid måste jag köpa plussize, dvs kläder för tjockisar, bara så att min barm och bringa och armar ska få plats. Men då är plaggen istället superstora runt midjan! Det verkar som om folk här alltid har spinkiga armar, hur tjocka de än är annars.

2008-10-03 @ 10:45:09
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com
Postat av: Viktoria

Jag bodde i England i ett antal år och jag använde mig ofta av ursäkten "att så gör vi i Sverige". Oftast faktiskt när det gällde humor: Hade vi varit i Sverige hade alla skrattat åt mina skämt. (Säkert!)



Jag tror faktiskt det är roligare att få lägga på sig runt magen än att försöka få bort lite från armarna. Fast kanske bara ett tag förstås.

2008-10-04 @ 22:33:22
URL: http://viktoriam4underbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0