Hoppsan då

Borde ha registrerat min nya adress på bilregistreringsbeviset för över en månad sen. Hoppsan då. Nu läste jag att blir jag stoppad av polisen får jag 135 euro i böter. Har jag inte triangel och gul väst i bilen kostar det 135 euro till.

Men för endast 40 euro kan jag överskrida fartbegränsningen ganska rejält!!

Från och med i sommar är det inte längre säkert med svenskt körkort här nere - dom kan numera dra poäng ifall jag bryter mot reglerna. Och aaaaaningens orolig blev jag nu när jag läste någonstans att jag måste byta ut mitt körkort mot ett franskt när jag bott här i mer än ett år (blir som sagt 4,5 år nu). I det fallet är jag beredd att spela blond så det visslar om det. Aldrig att jag släpper ifrån mig det enda svenska id kort jag faktiskt har!

"Je ne parle pas francais, Monsieur..."

*smiiiiile*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0