Hoppsan då...

Får nog jobba lite på franskan.. Kompisen blev lite orolig för att jag inte svarade i telefon igår - men jag var på kurs när det ringde och hade stängt av den. Normalt ringer jag alltid tillbaka men det går ju inte när jag inte har pengar på telefonen.. och fylla på tänker jag inte göra eftersom jag ska ha ny telefon med abonnemang! (I två veckor har jag våndats över vilken jag ska välja, medan jag gjort slut på varenda centimes på kortet!)

Så när vännen äntligen fick tag på mig bluddrade jag ur mig att telefonen är död (och ska sanningen fram så dör den faktiskt varje gång jag så mycket som funderar på att skicka ett sms. Men ringa går fint. När jag har pengar på den).

Det ringde på dörren för en timme sen och utanför stod en mycket glad vän med en sprillans ny telefon till mig:-)

Skäms som en liten gris för att jag inte gjort mig förstådd gällande min nuvarande halvdöda telefon, och för att jag inte kunde med att ta emot presenten (med den skulle alla planer på abonnemang spricka och jag har inte längre råd att inte ha abonnemang).

Oartigt att inte ta emot en sån fin present?

Känns i varje fall underbart att ha en så fin vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0