La Clarée

Tänkte bjuda på ännu lite bilder från det absolut vackraste trolllandskap jag någonsin vandrat i... Bilderna är ifrån augusti i år.



Första sjön, med lite snö kvar i augusti månad!





Härligt glitter va?



Andra sjön..



Precis bakom stenraset, och nerför en liten kulle, finns första sjön.. Stenraset var för övrigt intressant att gå igenom...



Dessa små mästerverk fanns längs hela promenaden. På grässlänten i bakgrunden finns massor med marmottar, som visslar till varje gång man går förbi - för att varna sina vänner...







Det här är tredje sjön. Längst ner i hörnet syns lite folk vars ungar tjoade så det ekade mellan bergen:-)



När jag klättrade upp mot fjärde sjön och kommit uppför en liten kulle, befann jag mig plötsligt mitt ibland miljoner får. Väsnet var öronbedövande!



Vissa "får" var finare än andra..





Bilderna gör helt klart inte rättvisa, för man ser inte hur många får där faktiskt fanns. Men dom var överallt!!



Utsikt över fjärde sjön, där folk hade satt upp sina tält. Helt klart ett ställe att tillbringa sommaren på!!



Färgerna var fantastiska, kolla nyanserna i gräset!











Visst är det vackert?

Här stannade jag faktiskt en stund för att få benen att sluta skaka, efter att ha försökt mig på en genväg runt berget haha - hade jag läst kartan så hade jag sett att det var en smaaaaaaaal knapp synbar liten "stig" på en jättebrant bergvägg, med 100 m stup åt ena hållet, rakt genom ett stenras som helt enkelt inte låg still. Jag tog mig typ hundra meter framåt på den stigen innan jag höll på att tuppa av av svindel av rädsla och av stenar som rullade åt alla håll. Fick bli en väldigt försiktig vandring tillbaka...



Till fåren, som radat upp sig som värsta trafikstockningen på motorvägen!



Tyckte det såg för roligt ut. En miljon får, alla på led.



Tredje sjön sett från en braaaaaaaaant bergvägg..





När jag smög mig undan för en liten kissepaus - inte lätt att hitta i ett landskap utan buskar och större stenar - råkade jag gömma mig på fel ställe. När jag var klar upptäckte jag det här nätet, någon halvmeter från huvudet...



Ni ser Madame Spindel i mitten va...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0