Lyckligt ovetande...

Tiden som lyckligt ovetande är förbi. Efter att ha gjort en blond på garaget så tog chefen för verkstaden med min bil på en provtur och nu vet jag vad som är sönder. Tänker inte ens ge mig på att försöka förklara på svenska, för när det gäller bilar har jag bara orden på franska (aldrig haft bil i Sverige..). Faktum är att jag pratade flytande bilverksstadsfranska innan jag lärde mig vanlig franska - det säger väl något om min rullande bastu eh??

350 euro blir notan för att laga. 700 kommer det kosta inom ett halvår att byta ut kopplingen när den rasar (det är bara en tidsfråga, jag har en väl utvecklad muskel på vänster vad tack vare denna fastrostade pedal).

Nu blir det cykel och återigen cykel fram till jag hittar en ny bil. Garagisten ville erbjuda mig en twingo för 5000 - TWINGO??? Det är ju en liten byrålåda på hjul, med plats för max 2 barn och inga vuxna. Jag förklarade tålmodigt att min bil måste rymma 4 personer, två tält, 4 stora ryggsäckar och allt materiel för att leva i bilen i tre veckor i bergen varje år. Twingo... pfff.

I övrigt har jag egentligen bara två krav. Luftkonditionering och en högljudd tuta.

Vad gäller att sälja min rullande bastu så borde jag väl kunna räkna med att få ut nypris för den, minus kostnad för omlackering? För sedan jag köpte bilen för 4 år sedan har jag bytt ut ALLT, precis varenda liten detalj i bilen. Det är bara karossen som inte är ny...

Undrar var man kan hitta en okunnig köpare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0