Redo att döda...

Grannen snett under mig dök upp prick klockan åtta imorse - jag vill förtydliga att vi pratar om klockan ÅTTA en LÖRDAG morgon. Efter att ha ägnat en timme åt att dra tunga betongmöbler fram och tillbaka över golvet, hittade han klockan nio sin hammare och den har använts flitigt sedan dess. Chefen övervakaren för jobbet kom utrantande, sur som ättika, med sin mobiltelefon och cigarett - gnällde som fasen i sin mobil för att grannarna hade klagat på oväsen och påminnt honom om att vi hade 4 dygn utan vatten på grund att deras senaste bygge orsakade stopp i avloppet för hela huset.

Så när han står där under MITT fönster klockan 9 en lördag morgon, så råkade han ut för MIG. Jag, som kom i säng först klockan 4 imorse.

Det enda jag vill säga är att jag inte ångrar ett endaste dugg - och att jag tror inte han väljer den platsen för att stå och röka igen.

I Frankrike finns det förresten finns det en lagparagraf som säger att man har rätt att hysta ut stora mängder vatten för att få tyst på oväsen på gatan utanför *smider nya planer*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0