En dag i Marmottland

Det finns inget som gör mig så glad som att tillbringa en dag i marmottland. Att vandringen dit är lång, brant och otroligt tråkig spelar inte så stor roll - inte heller att väskan var ovanligt tung eftersom jag hade kilovis med morötter med mig. Voila, foton från mina möten med de mysigaste djuren som existerar på denna jord.



En av alla miljoner vackra blommor som fastnade på bild...




Mycket lila i bergen, så vackert!





Passerade massor med fina vattenfall!



Och så äntligen: marmottarna!! Dom var hur mysiga som helst, när jag erbjöd dom lite morötter!



Den här lilla pysen höll mig i handen när han åt!




Kolla in tänderna på den här:

En tur med tandborsten skulle inte vara fel!!

Sen lunchade jag, långt bort från allt och alla, och när jag dukade upp min sallad såg jag hur ett litet huvud stacks upp ur marken 50 meter längre bort och en stor rackare kom smygande fram:





Blev lite morotsfläckar på brallorna men det var det värt. Dom är varma, marmottisarna!






Kommentarer
Postat av: Evelina

Otroligt fina bilder!!:D

2008-09-12 @ 09:28:32
URL: http://nybloggkommersnart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0