Glacier Blanc

I augusti gav jag mig ut på en vandring till Glacier Blanc. 1300någonting meters klättring rakt upp, och lika mycket ner. Tog mig nästan 9 timmar!



Kallt kallt vatten i floden med med smält is från glaciären!



Som ni ser var det lite av motorväg på vandringen uppåt. Jag knatade själv till första refugen, innan jag fick sällskap av ett franskt lärarpar till toppen och ner igen.



Första anblicken av glaciären!





Lite närbild...



Och utsikten när man vände sig om!



En liten sjö halvvägs upp...





Här står jag vid foten av glaciären, faktiskt med fötterna i snön. Men utan rätt utrustning vågade jag inte ge mig ut på isen, eftersom solen gassade och det helt enkelt var för farligt.



För jag ville inte drutta i en sån här spricka!



Och det fanns som ni ser ganska många sprickor..



Vägmärke! Här har jag klättrat (jo, klättrat, händer och fötter behövdes lika mycket) upp några hundra meter till och sitter och beundrar glaciären.



En bild som verkligen visar hur STOR den är. Två pluttiga grupper med folk syns, observera säkerhetsavståndet mellan varje person, dom är kedjade i varandra.





Och till sist: Några av alla miljoner blommor jag fotade:-)







Behöver jag säga att jag hade ont i varenda muskel när jag väl kom ner igen?


Kommentarer
Postat av: MissMagicGirl

Vilka underbara bilder!

2008-09-21 @ 13:38:30
URL: http://missmagicgirl.blogspot.com
Postat av: Karin

Härligt, är så sugen på att vandra, ser helt underbart ut!

2008-09-21 @ 20:33:32
URL: http://kalasblogg.blogspot.com/
Postat av: Lyxmannen

Sköna bilder!!

2008-09-22 @ 08:24:48
URL: http://lyxman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0