Katter

Katter är dom absolut mysigaste djur man kan ha att göra med, bortsett från ödlor (som äter upp spindlarna som bits), marmottar (som man kan mata med morötter) och ankor (för att dom låter så kul).

Kattpiss på dörren och dörrmattan varje dag är däremot inte speciellt kul. Idag blev det snäppet värre, när kattmaten, som grannarna trevligt nog förvarar 30cm utanför min dörr, låg utspridd över hela entren, och det mesta i min dörrmatta. Nu finns den även uttrampad i min lägenhet, efter min lilla tur till brevlådan då jag faktiskt var tvungen att passera gyttjan.

Sitter här och överväger om jag ska ta ett snack med grannen (vill inte ställa till med bråk), eller gå ut och låtsasspraya lite med något gift - med lite tur fattar hon vinken? Helst hade jag velat skrubba bort geggan på utsidan, men tyvärr tillåter inte nacken såna eskapader.

Någon som vet hur man uppfostrar katter grannar??


Kommentarer
Postat av: Anita

Det låter som du har jobbiga grannar :-), men nu kanske det blir tyst om den ena flyttar.. hon kanske kommer tillbaks och hämtar katten..

2008-09-18 @ 22:22:50
URL: http://anita-portland.blogspot.com/
Postat av: Fransyskan

Haha jo kanske, eller så har jag bara för mycket tid att ligga hemma och irritera mig, nu när jag e sjukskriven.



2008-09-18 @ 22:30:14
URL: http://mittlivsomfransyska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0