Kattpink

The story continues.. När jag öppnade ytterdörren fanns det inte mindre än 3 slagkämpar utanför dörren och min dörrmatta är nypinkad igen. För sjuttioelfte gången idag har jag varit ute och städat, skrubbat, sprayat. Nu har jag även satt rökelse i dörren, hoppas det skrämmer dom lite.

Imorgon ska jag byta ut min dörrmatta mot en fin kattlåda. DET borde få grannen att förstå. Eftersom jag lämnat dörren öppen är hon ute och skrubbar lite för syns skull. Too late, jag har redan torkat upp hennes kattpink!

Tips mot hur man får alla katterna att sluta pinka mottages mer än tacksamt!!!


Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Jag har hört någonstans att katter inte gillar vitpeppar, så om du strör lite runt omkring utanför dörren... Vet inte om det hjälper, för har aldrig testat själv.

2008-09-22 @ 05:29:34
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com
Postat av: Fransyskan

Tack! Jag ska se om det finns det här i Frankrike, inte helt säker på det. Vad som helst är värt att prova bara jag får ha min dörrmatta i fred!

2008-09-22 @ 08:20:54
URL: http://mittlivsomfransyska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0