Maraton i högklackat

Eller utdrag ur en fransk bitch dagbok...

Som ni förstått är det lyhört där jag bor. Man hör inte musik tv eller tal från någon annan (hurra) men man hör all förflyttning av personer och möbler.

Imorse klockan 05h54 vaknade jag av dagens maraton i högklackat. La french bitch skulle antagligen iväg till jobbet. Det absolut första hon tog på sig när hon klev ur sängen var sina högklackade skor. Sedan började språngmarchen fram och tillbaka hit och dit i lägenheten. Det lustiga är att det liksom aldrig stannade upp. Normalt tar man väl sig några sekunder för att borsta håret, tänderna, sminka sig, dra på sig en tröja? Icke. Fram och tillbaka. Maraton i högklackat.

Den dagen jag listar ut vem det är ska jag smyga dit lite möbeltassar under alla hennes skor!

Klockan åtta vaknade jag igen av ett ljud som fick mig att le. Under en halvtimme var det nämligen ett sådant runtputtandeavstoramöbler att jag tillsist slog upp fönsterluckorna för att beundra flytttbilen som jag var övertygad stod utanför.

Ingen bil. Morgonens sport var antagligen just: putt med stora möbler.

Jag tror jag kommer behöva ett enormt pack med möbeltassar och en ursäkt att få smyga in hos alla grannarna dom närmsta dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0