Pappersarbete

Dagens pappersarbete är avklarat - papprena för att begära nytt ägarbevis på bilen efter flytten, ligger i samma svårighetsgrad som deklarationspapprena i USA. Olycksdeklarationen till försäkringsbolaget ligger inte långt därefter. Jag vet faktiskt inte om min skada i nacken kommer ge men. Och inte blir jag klokare av läkarintyget - eftersom franska läkare liksom alla läkare i hela världen, har passerat oläsbarhetsskrivtestet.

Jag har fortfarande inte adressändrat hos skattemyndigheten, för de kräver att man har koll på alla identifierings- och medlemsnummer dom någonsin gett en för olika grejor (dom har en "all in one" site där ändringen går till alla samtidigt). Det går inte ens att utelämna vissa fält i hopp om att fylla i senare. Non non. All or nothing. Frankrike kan vinna alla awards i krånglig administration.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0