Sjukdom o död i akvariet

Mina firrar har fått mul och klövsjukan. Fast i fiskmotsvarighet då. Lurviga dregglande munnar och fenor som löser upp sig, allt ackomagnerat av lite prickar på kroppen. Skitkul. Igår kolade två guppy inom loppet av några timmar och jag blev tillsist tvungen att försöka fixera huvudet (mitt alltså) länge nog och stirra på firrarna för att försöka lista ut vilken sjukdom dom har så jag kunde ge rätt medecin (man är väl utrustad). Det lutar åt mul och klövsjukan.

Eeeeen liten firre hade symptom så jag har medecinerat alla. Akvariet har en häftig grön färg och jag måste lura hit någon för att byta vatten om några dagar. Men det som gör mig mest orolig är att mina clownfirrar - dom som inte ville veta av varandra i början, nu har en ny hobby som består i att en ligger och trycker i ett hörn. Och den andra sitter som klistrad bredvid. Upp och ner. Det är just upp och ner biten som oroar mig lite... Är det verkligen normalt?

Så fort jag knackar på rutan så sätter alla fart och arbetar som om inget har hänt "det var inte jag det var inte jag", men två sekunder ligger den lille jäkeln där - upp och ner - och spelar död igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0