Snusk

Finns faktiskt inget annat sätt att uttrycka det. I mitt kylskåp förvarar jag ett tiotal flaskor med vatten - kranvatten men kallt (nåja, det där varierar efter humöret på kylskåpet, ibland är det fruset ibland är det fesljummet).

Idag gjorde jag misstaget att titta på vattnet i flaskorna. Fy fan.

Kalkbitar bara flyter omkring och jag kan helt enkelt inte dricka det. Vattnet direkt från kranen smakar fan så lösningen att kyla det har i varje fall tagit bort smaken. Men usch säger jag bara.

Ska investera i en Brittakanna trots allt. En kär vän för dom flesta utlandssvenskar, men jag är osäker på om dom säljs i Sverige? En smart liten uppfinning som filtrerar vattnet i varje fall. Med filter som kostar skjortan att byta. Men det måste bli billigare än att köpa och släpa hem vatten ifrån affären.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0