Telefonförsäljare

Hade det inte varit för alla telefonförsäljare som låter telefonen går varm, så vet jag inte hur jag hade fått dagen att gå. Som det är nu, så växlar jag mellan att svara sockersött på franska, oartigt på svenska eller med en snabb belfast-dialekt på engelska. Sistnämnda är nog roligast.

Förklarade just för en dam att jag är uppväxt utan TV och tycker att det är hemskt vilket dåligt inflytande denna modernitet har på det sociala livet, så jag tittar AAALLLDRIG på tvn som tyvärr står i min lägenhet och jag är absolut inte glad över att vara den speciellt utvalda som denna månad får titta på canal + gratis bara jag skriver på något papper som antagligen gör att jag blir fast på livstid som betalande kund hos dom. Tittar du verkligen aldrig på TV frågade hon, om och om igen. Nej , sa jag, det är mycket roligare att kolla in genom fönstrena hos grannarna.

Några timmar till, så blir jag nog blacklistad från deras listor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0