Trollandskap

Tänkte bjuda på lite bilder från La Clarée i Les Hautes Alpes, ett område som var så vackert att jag åkte tillbaka två dagar senare för att vandra en lite längre tur. För just den här dagen öste regnet ner.





Visst ser det härligt ut? Man får lust att bara springa uppför!!



Ett kort ögonblick klarnade vädret upp och himlen blev blå.





Hur det gick för piloten i det här planet vet jag inte - men jag antar att han tittat på utsikten i stället för att hålla koll på vart han körde.



Inte mindre än 3 sjöar vandrade jag förbi - och oändligt många fina vattenfall. Som ett trollandskap!





Sjö numero 2, den kanske vackraste.







I det här vattenfallet badade ett par när jag gick förbi. Ska tilläggas att vattnet var 8 grader!



Och tillsist, utsikten från bilen när jag åkte hem. En otroligt vacker hike, en av de finaste jag gjort (och jag bor mer eller mindre i bergen, för jag älskar att vandra).

Kommer mer foton från samma hike - fast dag två, då det var strålande solsken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0