I väntan på...

I väntan på tomten  snön hänger jag på balkongen en hel del, men nu regnar det inte ens längre så jag tvivlar på att snön kommer så lågt som knappa hundra meter över havet. Lite besviken är jag, för det är många som vill ha snöbollskrig imorgon bitti. Nåväl. Här ska sittas uppe minst en timme till (elen blir billig klockan 22, jag har en diskmaskin att köra) så den kanske hinner börja falla.

Fortfarande 3 grader. Det var som sagt kallare häromnatten. Jag vill påminna om att jag bor i en region där det "bara snöar vart tionde år" på kusten. Nåväl. Jag har bott här i fem och har sett snö på kusten nästan varje år. Inga mängder. Men snö.
Jag är inte petig.

Snön ligger stadigt en bilresa på knappt 40 minuter härifrån, 3 ynkliga mil, och det har den gjort sedan mitten på november. Där finns skidbacke för nybörjare (blir jag rik ska jag lära mig i år), och möjlighet att åka pulka och ha snöbollkrig. Med dagens snö som föll på vägen som går dit. är det dock inte aktuellt för min skruttbil att ta sig dit.

Nej. Jag, jag väntar in snön som ska falla utanför mitt fönster.

Jag har choklad så det räcker i två dagar. Ska nog klara att bli insnöad ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0