Nyknäckt

Efter ett besök hos osteopaten igår kan jag andas nästan normalt igen och armarna är inte längre tunga som bly utan går att röra som vanligt - det var dom goda nyheterna.

Dom dåliga nyheterna är att jag har fått totalförbjud för sport för att min kropp "inte har några reserver kvar utan går på sparlåga" efter körtelfebern och "det kommer den göra i nästan ett år". Sånt gillas INTE. Var helt förstörd när jag klev ut ifrån hans kontor efter en timmes slitande i mina leder. Han knäckte inte i ryggen för en gång skull. Kanske därför jag mår så fint idag?

Tänker testa något nytt, så på tisdag ska jag till en akupunktör. Det kommer kosta mig skjortan men vad fasen. "Energin måste komma rätt i kroppen", som osteopaten sa. Ärligt talat tror jag bara han är trött på mig.

När jag gick överraskade han mig med att prata svenska. Hur många personer kan säga 57 på svenska? Visar sig att han är gift med en svenska. I två år har jag känt honom och jag var övertygad om att hade dragning åt andra hållet! Ibland har man fel. Synd han inte träffade mig före frun, måste jag säga, jag hade kunnat spara in många tusenlappar om året på att slippa betala för alla ryggknäckarbesök.

Vilket påminner mig om att det vore kul att få en liten fin ersättning från garantifonden, på sisådär vad en ny bil kostar, som plåster på såren efter bilolyckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0