Valuta för pengarna

Äntligen börjar jag få lite valuta för pengarna jag pumpat in i mitt försäkringsbolag dom senaste åren. Nu har jag inte mindre än tre processer på gång:

  • Bilolyckan, som övergått i en personskadeprocess, där jag planerar att bli snuskigt rik i slutändan
  • Den kraschade bilrutan
  • Mögelskadorna i mitt sovrum
För jag anmälde vattenskadan till mitt försäkringsbolag idag när jag tittade ut genom fönstret och såg att regnet (som nu övergått i hagel) bara vräkte ner. Tänker inte sitta och vänta på att ägaren ska anmäla det till sitt. Nu ska jag bara kontakta dom som är ansvariga för byggnaderna här också (klockan 14, när landet vaknar till liv igen efter 2 timmars lunchen) och kräva att dom kommer hit och inspekterar ytterväggarna.

Förklarade för försäkringstanten att jag skrubbat väggarna med klorin och tvättat alla mina kläder, samt skickat iväg en hög på kemtvätt, MEN att jag tagit väldigt fina bilder om det är så att det råder minsta lilla tvivel om hur det såg ut här innan. Får hoppas det räcker. Hon sa att en gubbe kommer kontakta mig på telefon (hahaha) för att försöka lista ut hur mycket ersättning jag kommer få. Det kommer helt klart sluta med hembesök - jag kan inte dom franska orden för tak, innertak, yttertak, och inte heller ordet för att beskriva typen av tapet jag har. Det är OMÖJLIGT att ta det här på telefon. Och nej, jag tänker inte slå upp orden i någon ordlista. Sånt är för mesar. Jag gillar utmaningar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0