Vår! (eller svensk sommar)

Det har varit riktigt varmt här i helgen. Kalla nätter med runt 6 grader, men direkt på morgonen har det varit varmt nog att sitta ute på balkongen utan jacka och bara njuta i solen.

Jag lyckades med den stora bedriften att bränna mig i ansiktet när jag åt lunch ute (måste vara antibiotikans fel) och har tillbringat resten av helgen med solkräm 50 i nyllet.

Igår var jag vid sjöarna här på Fort Knox - i flera omgångar och jag stannade i timmar och lekte med min kamera och förberedde morgondagens tal. På kvällen var jag på bio, en sorglig film såg vi, Frozen River.

Idag började jag dagen med att sträckläsa en bok i solen (17 grader i skuggan, 27 i solen!), sen gav jag mig av till skogen och promenerade en timme. Hem för snabb lunch och så åkte jag upp i bergen där vi mumsade på min hemmabakade äpplekaka medan vi satt med fötterna i snön och kikade på ungarna som åkte pulka.

Det är såna här dagar jag minns att jag bor i paradiset.

Om det inte vore för alla fransmän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0