Elefanter

Kort efter att jag blivit rumskompis med ett gäng fransmän för några år sen, blev jag varse om att en av grabbarna alltid ryggade till när jag kom skuttande in i rummet (jo hrmm jag tycker inte om att gå långsamt). Nog för att jag är vacker *hrrrmmm* men en sån reaktion?

Efter lite lirkande kom det fram att grabben - liten och mager, som dom flesta fransmän - jämförde mig med en elefant. För som svenska i Frankrike så sticker man ut. Vi är längre, bredare och fylligare. Och jag är ändå smal, i svenska mått. Men i Frankrike är jag som sagt som en elefant bland minifolk.



Idag när jag stod på flygplatsen och köade bland hundratals svenskar för att checka in så förstod jag plötsligt varför killen känt sig så liten bredvid mig.

Svenskar är stora! Långa och kraftiga! För första gången sedan i julas (när jag var hemma sist) så kände jag mig liiiiten igen. Fjuttig rent ut sagt.

Jag är tillbaka i min hjord:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0