Säkra ställen

Konsten att trolla bort superviktiga saker är egentligen så löjligt enkel att jag undrar varför jag faller för det varje gång.

Kvittot på jackan och topparna för närmare 1000 spänn som jag skulle lämna tillbaka (jag köpte ju snöskor för pengarna) är puts väck. Jag VET att jag la alla viktiga kvitton i en liten hög för inte så länge sen. Alla viktiga kvitton i en hög, alla oviktiga i en annan (sparar dom ändå, för att se varför pengarna försvinner så fort). Gissa vilken hög jag hittade? Gissa vilken som är puts väck?

Samma sak med alvedonen jag köpte (trots att jag hatar att ta alvedon). Idag har jag MIGRÄN och ipren är sedan länge bannlyst hos mig så det har jag inte lyckats hitta några. Inga problem tänkte jag, två paket alvedon köpte jag häromdagen. Sist jag såg dom låg dom på min säng (där jag alltid dumpar allt när jag kommer hem). Sedan la jag dom på ett säkert ställe när jag snabbröjde lägenehten inför ett besök.

Jag har vänt upp och ner på lägenheten,  men kvittona och alvedonen är och förblir borta.

Nu ska jag försöka lägga migränen på ett säkert ställe också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0