She's back!

Tja rädslan i trafiken varade inte längre än värsta värken i nacken. Under min morgon i den rullande bastun på väg till och från diverse måste absolut göra idag grejor, har jag hunnit med:

  • att tvärnita framför en nöt som satt som ett klistermärke i bakluckan, i en mycket kurvig nerförsbacke som i pissregnet förvandlats till en isgata. Tre gånger dessutom. Vissa fattar inte med en gång.
  • att preja ut en fransk bitch i en blänkande grå jaguar, när hon försökte köra om på höger sida om min bil i hopp om att hitta en parkering före mig - behöver jag säga att hennes lilla tilltag orsakade kaos på parkeringen? MIN bil märks det inte på om den får några repor till, men det är lite värre med en sprillans ny jaguar. Man snor inte en parkering från mig. Här gäller inte dyrast vinner, utan de mest öppnade-konservburksliknande bilarna rules the roads. Förresten hade jag rätt.
  • dessutom råkade jag reta upp en hel del bilister när jag faktiskt stannade och släppte förbi folk på övergångsställena. Fy på mig!!

Vad jag däremot inte har gjort idag: parkerat olagligt. Nejdå, efter en halvtimmes parkeringsletande bestämde jag mig för att komma tillbaka efter lunch istället och parkera lagligt. Pluspoäng till mig.

Ska berätta lite om franska trafikregler här lite senare idag, men nu ska jag ut och riskera livet på vägen igen.

Kommentarer
Postat av: Anita

Åh, jag kommer ihåg trafiken i Frankrike när jag läser ditt inlägg. Att du vågar köra där! :-) Minns att alla körde med rutan nere så att dom kunde skrika och gestikulera åt varann istället för att använda signaler. Och trångt var det. Du är modig :-).. men jag antar att bor man där på heltid så har man inget val.

2008-09-22 @ 17:22:51
URL: http://anita-portland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0