Sightseeing

Sightseeing brukar jag kalla det när jag åker vilse med bilen. För jag åker alltid vilse. Med flit. Annars hittar man aldrig några nya alternativa vägar och när turistsäsongen börjar varje år, alternativt vid olyckor, högtrafik morgon middag och kväll, lördagstrafik ja ni förstår vad jag menar. Man måste ha en alternativ väg.

Vid det här laget är jag expert inte bara på småvägar, bakvägar, skogsvägar, utan även på att hitta parkering. Var som helst. Gratis.

Men nu är jag ju relativt nyinflyttad och det finns några problem med stället jag bor på. Det finns bara EN ingång, välbevakad av vakttornet och det är ett rent litet helvete för mina vänner att komma igenom. För att ta sig till denna enda ingång måste man passera hela Rivierans värsta trafikkorsning och här finns tyvärr inga alternativa vägar att ta. Däremot har jag tre alternativ för att ta mig till och från korsningen.

Idag var jag bara någon kilometer hemifrån när det plötsligt blev tvärstopp på vägen. Det funkar inte riktigt att ligga och krypköra med en bil som har en utsliten kopplingspedal och en väldigt irriterad förare.

Jag gjorde en usväng och körde en omväg på närmare en mil - och kom hem fortare än om jag hade suttit i kön.
Inte utan att man älskar trafiken här!

Nu håller jag på att lära mig gatorna på Fort Knox också. Jag promenerar en runda om dagen. Om någon vecka kommer jag ha lärt mig rubbet. Då är det dags att leta genvägar:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0