Strejk i köket

Efter närmare en timmes ompysslande och daltande, lyckades jag tillsist övertala en av förbrytarna i köket att strejkvägra en liten stund. I hela 8 sekunder strålade jag lyckligt över att diskmaskinen åtminstone reagerat på att jag envist tryckte in startknappen. Tyvärr blev lyckan kort för lika snabbt som han gått igång, beslöt han sig för att åter gadda ihop sig med de övriga strejkande apparaterna. Jag är säker på att helikoptern hade ett finger med i spelet.

Snacka om att vara fransk!!

Frankrikes största nationalhobby är strejk. Man strejkar jämt! Det behövs egentligen inga andra ursäkter än att man är lite trött på att jobba. Vips, så är halva befolkningen uttagna i strejk. Och nu har landets elektriska apparater alltså anslutit sig. Ja, i varje fall dom i mitt kök.

Nu har jag listat ut att vattnet inte försvinner ur maskinen. Någon som vet hur man löser det problemet på en skitmaskin från något östligt land?

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Det låter som att du har korrosion på kontakterna och en avsomnad pump. Borde inte vara alltför svårt att fixa av någon händig. En ny pump, en metallfil och en skruvmejsel.

2008-09-19 @ 15:25:36
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com
Postat av: Fransyskan

Tack för diagnosen! Men efter lite mera fjäsk med strejkaren, så har jag insett att pumpar gör han - men han fyller inte på med nytt.



Hade jag haft lite mer rörlighet i nacken hade jag inte dragit mig för att skruva isär lite mer, men som det är nu får det vänta!

2008-09-19 @ 18:12:19
URL: http://mittlivsomfransyska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0