0 spänn i ersättning

Experten från försäkringsbolaget - en lustig prick - har varit här. Han beundrade min skinande vita vägg utan mögel i garderoben och påpekade att det är ett större mögelproblem i resten av rummet. Fast när jag visade fotona lät det genast lite annorlunda..

Nu vet jag i varje fall att det är mitt ansvar som hyresgäst att skrapa bort färgen på skruvarna som håller fast ventilerna ovanför fönstret, så att jag kan ta ner och rengöra det. Bara det att det är färg på dom antyder ju liksom att det inte är gjort någonsin sen lägenheten målades om sist. Det ska tydligen göras var 3e månad. Jaha.

Väggarna ska skrubbas med klorin (inte ren klorin sa han haha försent) och sen målas om med antimögelfärg. Det är ägarens ansvar.

Två ventiler måste sättas in i varje garderobsdörr, också ägarens ansvar.

Det är upp till ägaren att betala för mina förstörda kläder - om jag vill ta fighten.

Och till det roligaste av allt: hade inte ägaren kopplat ur alla element i lägenheten och satt in en löjlig värmare som inte funkar, så hade det här problemet aldrig uppstått.

Så nu till den stora frågan: ska jag åka och köpa lite färg själv och kleta på eller ska jag ta striden med ägaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0