Ägaren har vaknat!

Imorse kom ett email ifrån ägaren till min lägenhet, som liten fint sa att jag ska få nyckeln till den låsta garderoben, så att jag kan inspektera om det är mögelskador även där - och att jag hemskt gärna får ta ut och använda expressomaskinen dom har gömt där. Så dags nu - när jag försöker sluta med kaffe.

I eftermiddags kom ett email som talar om var och när jag kan hämta nyckeln. Jag får alltså FRI tillgång till deras garderob. SÅNT gillas. Jag har redan börjat samla ihop miljoner plotter som dom lämnat i lägenheten för att knö in i deras lilla gömsle. Här ska sparas plats.

Sen föreslog ägaren att vi skulle såga av en bit på garderobsdörrarna, eller borra lufthål i dom så att luften kan cirkulera och så att det inte blir mögel. Suverän idé. Bortsett från att det inte har hjälpt att ha dörrarna öppna dygnet runt sen november.

Men jag kniper käft. För jag ska få nyckeln till den största garderoben i lägenheten. Det kommer bli en fin dag imorgon!

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Nu fattar jag ingenting. Varför hade du inte redan tillgång till garderoben?

2009-01-22 @ 10:23:51
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0