Found me!

Skattemyndigheten har spårat mig! Med rekommenderat brev har jag blivit informerad om att jag kommer bli tvungen att betala 12,4% extra i skatt i år (på årsskatten, som ligger på ungefär två månadslöner) i böter, eftersom jag inte lämnat in min deklaration i tid.

Alltså. DOM skickade min deklaration till fel adress. DOM drog sig inte för att låta mig betala 2/3 av årskatten utan att ha fått min deklaration. DOM VÄGRADE DESSUTOM TA EMOT MIN DEKLARATION när jag väl insåg att jag inte fått den och inte gjort den och ifrågasatte varför jag inte fick betala sista 1/3 delen. Det tog en månad att lösa mysteriet med min försvunna deklaration innan jag fick limma fast den i handen på en tant på skattemyndigheten för att hon inte skulle säga att hon vägrade ta emot den.

Nu ska JAG bestraffas.

I helvete heller. Imorgon ska jag träffa en jurist. Här ska överklagas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0